Alsó tagozat
Az alsó tagozat bemutatkozója
1-4. évfolyamokon 12 tanulócsoportban közel 320 gyermek tanul. 1. évfolyamon egész napos nevelés-oktatás valósul meg, azaz a délelőtti tanulást szabadidő szakítja meg, s 7. órában még tartunk vizuális vagy testnevelés órát.
2.-3.-4. évfolyamon délután továbbra is együtt marad az osztályközösség, és napközis formában történik a tanító által irányított önálló tanulás. Ez a reggel 8-tól 16 óráig terjedő időszak egyrészt segíti az első osztályosokat a beilleszkedésben, a helyes tanulási szokások elsajátításában, másrészt a nagyobbacskák számára is állandóságot, biztonságot jelent.
A hétfő reggeli beszélgető körben - a Kandó hangolón - a gyermekek élményei, gondjai, kérdései kerülnek felszínre. Ezeken az alkalmakon meghallgatást, megértést tapasztalnak és segítséget kapnak, ezáltal fejlődik empatikus, tolerancia- és tűrőképességük. Nyugodtabban, feszültségmentesen kezdik meg így a tanulást.
A délelőtti és a délutáni tanítási órák között gazdag és színvonalas szabadidős tevékenységekkel, önálló tanulással, gyakorlással töltik idejüket a tanulók. A délutáni tevékenységrendszerbe beépített tehetséggondozó szakkörökön, sportfoglalkozásokon lehetőségük nyílik készségeik, képességeik fejlesztésére. A napirend időbeosztása megfelel a gyermekek életkori sajátosságainak, és egyenletesebb terhelést biztosít számukra.
A tanítási óra és az önálló tanulás órarendi egysége biztosítja a napi tananyag elsajátítása mellett az ahhoz kapcsolódó házi feladat elkészítését, gyakorlást, felzárkóztatást, a tehetséggondozást. Lehetőséget teremt diák és tanító számára egyaránt a tananyag megértését gátló esetleges hiányosságok, bizonytalanságok azonnali visszajelzésére.
Célunk:
- a gyermekek kommunikációs készségének fejlesztése,
- a differenciált készség- és képességfejlesztés biztosítása,
- egészséges és kulturált életmód kialakítására nevelés,
- önálló tanulásra, önművelésre nevelés,
- színvonalas tanítási órán és iskolán kívüli programok szervezése és lebonyolítása a tanulók bevonásával, igényeik figyelembevételével,
- info - kommunikációs képességek fejlesztése,
- ÖKO iskolai programok beépítése a napirendbe, a népszokások, hagyományok megismerése és ápolása, a projektek (Az én hetem, „Te is lehetsz Csillag”, Kedvenc állatok, Az évszakok, Néphagyományok,) feldolgozása.
Kiss Éva Mária
alsó tagozatért felelős intézményvezető-helyettes