ÖKO tevékenységeink
ÖKO – szakköreink rendszeresen járják a Péter-halmi erdőt, ahol megfigyeléseket, méréseket, gyűjtéseket végeznek. A természettel találkozás élményszerű. Célja, hogy tanulóink érzékennyé váljanak más élőlények irányába, hogy összefüggéseket keressenek a kisebb és nagyobb rendszerek között.
Pillanatképek munkáinkból, tevékenységeinkből. LINK
Természetjárás, érzékenyítés
Gombaazonosítás
A gombát az élőhelyén figyelik meg a gyerekek, nem veszik le. Majd határozó segítségével azonosítják be.
Gombaazonosítás közben más élőlényeket is felfedeznek, például ennek a korhadt fatörzsnek az alján a hangyákat.
A gyerekek már ismerik a vérehulló fecskefüvet, boldogok, amikor egy-egy bokrot felfedeznek.
A gyerekek találkoznak a valósággal, amikor az erdőben elhullott állattetemet találnak. Fantáziálnak halálának körülményeiről, érzelmi életükre is hatással van, hiszen sajnálják, együtt éreznek vele.
Érzékennyé teszi más élőlények irányába. Találkozik az élet és a halál misztériumával.
A nyom- és ürülékhatározó elengedhetetlen eszközei az erdei felfedező túrának és ennek a tanulási folyamatnak.
Ürülékazonosítás
Termésazonosítás
Komposztálás az iskolaudvaron
Ebbe a munkába bekapcsolódtak gyerekek, szülők, pedagógusok és technikai segítők egyaránt.
Madáretetetés
Madáreleségből készítettünk a madaraknak mandalát
Együttműködve helyeztük el a madáreleséget, figyelve egymásra, a formák és a színek harmóniájára. Arról beszélgettünk, vajon melyikből vesznek a madarak először. A folyamat ritmusa megnyugtatja a gyereket, és a végén érzi, hogy alkotott valami szépet, értékeset, hasznosat.
A fa évgyűrűit használjuk fel természetes kontúrnak. A gyerekek törekednek arra, hogy mindenben felismerjék a ritmust.
A módszertani központban sem maradhat el a madáretetés. Íme, a madáretető
Hagyományőrzés
Luca-búzát ültettünk. Minden osztály szeretettel gondozta saját növénykéjét, amely újrahasznosított kaspóban díszítette a termeinket.
Szürke marha tülkét is megvizsgálták szakköröseink.